sobota, 17 marca 2012

Przemyślenia/ Reflections

Dzisiejsze notatka to moje ostatnie przemyślenia.. Kilka dni temu odwiedzałam jeden z wielu blogów który poczytuje-weganizm.blox.pl. Pojawiła sie tam informacja o konkursie ''Moja wegańska historia''. Postanowilam w nim wziąć udział bo czuje ogromna potrzebę mówienie a o tym skąd decyzja o mojej drodze..
Pamiętam gdy bylam małym dzieckiem..Wiecznie głodna, wiecznie przestraszona, zajadajaca stresy w domu..
Mięso na talerzu od dawna budzilo we mnie odraze i niechęć..Moja droga dojścia do weganizmu zajęła mi kilkanaście lat i oto jestem. Wegetarianką jestem od około 12 lat.Weganizm kojarzył mi się z czymś niemożliwym prawie do osiagnięcia. Dodatkowo ciągłe uwagi otoczenia ''jedz nabiał  by mieć zdrowe kości'', 'czy 'jajka to białko musisz je jeść'' utkwiły we mnie tak głęboko żę bałam sie z tego zrezygnowac..Produkty nabialowe tez byly waznym elementem mojej diety odchudzajacej bo sama zauwazylam ze jedac bialko a mala ilosc weglowodanow chudne a wazne dla mnie jest tez aby utrzymywac pewna wage, jedzac weglowodany a takowych na diecie weganskiej jest duzo przybieram na wadze.Dodatkowym mechanizmem powstrzymujacym mnie byl fakt ze aktywnie uprawiam sporty-wspinaczja, bieganie i bałam sie niedoboru białka..Tyle sie mówi o tych wszystkich odżywkach bialkowych..Zmagam sie tez zaburzeniami odżywiania-anoreksja od 15 roku życia-mam 28 w czerwcu i moj ulad pokarmowy nie pracuje prawidłowo. To skutki ciągłych głodowek, wiecznych diet. Czuje bóle brzuche i wzdęcia praktycznie po wszystkim co zjem..Dodatkowo presja płaskiego brzucha jest tak silna ze wole sie odżywiać pol dnia waflami ryzowymi czy kasza gryczana i miec brzuch w miare plaski niz zjesc gotowane warzywa i męczyc sie zbólem z brzucha. Dietetyk i lekarz zabronil mi jakichkolwiek diet a bron boze weganizmu ale nie czuje sie w porzadku sama z soba jedzac jajka, nabial..
Stopniowo wiec przyzwyczajm brzuszek do straczkowych ktore uwielbiam czy orzechow, warzyw..Podobno moze mi to zajac nawet 8 lat aby wrocic do normy  z układem pokarmowym.. Dzis gotuje grochówkę-ach te bąki:P, do tego poddduszona kiszona kapusta:). Pamietam takową z domu, uwielbiałąm ją , niestety nie znam przepisu i wrzuce pożniej swój autorski, troche zmodyfikowany:). Na blogu tym chce zamieszzcac duzo przepisów i udowodnić wielu osobom że możana jeść smacznie i niedrogo bęąc weganinem i nie muszą to być tylko produkty sojowe i sałata:). Udowodnie tez sobie samej  ze moge byc sczupla i jesc weglug zasad wegańskich a rodzince i znajomym ze mam co jesc i ze podstawy mojej decyzji o przejsciu na diete wegańska sa duzo glebsze..Pozdrawiam

Asia

English version

 .. A few days ago I visited one of the many blogs that i like weganizm.blox.pl. I found there  information about the competition '' My vegan story''. I decided to take part in it because i need to say  how  important is for me this decision to became a vegan. I remember when I was a little kid .. always hungry, always scared, stressed because of family problems...I never like meat on my plate. it was and still is disscusting and something what  shouldn't happen. .. My way to come to veganism took me several years and here I am. I am a vegetarian from about 12 lat. during these 12 years veganism was something impossible to achieve. . All the people around me were saying '' Eat dairy products to have healthy bones'', 'or' egg is a protein you need to eat it'' stuck in me so deep that I was afraid of that  to give up dairy products. also dairy products vere really important element of my diet because  I've noticed that  diet beased on  proteins and small amount of  carbohydrates  makes me slimmer and  for meit  is important  to keep  a constant weight. By eating carbohydrates i always put on weight what makes me scared..Another reason to eat a dairy products and eggs was that  i really active person-climbing, jogging, gym and I was afraid of  protein deficiency .. Everywhere you can hear how important is  to eat high protein products. .. I struggle eating disorders-anorexia from the age of 15, I'm 28 in June and my  digestive system doesn't work  properly. The effects of continuous fasting, eternal diet. I feel abdominal pain and bloating after almost everything what i eat .. In addition, flat stomach pressure is so strong that I prefer to eat just rice cakes  or  buckwheat to  have a flat belly . I rather this than just eat vegetables and then suffer. Dietitian and doctor forbade me any diet and veganism, The thing is that I do not feel okay with meself  eating  eggs and dairy products ..Slowly, i eat a small amounts of beans, lentils, nuts and vegetables, just to give my tummy more time to get use to new food. .. Apparently it may take me up to 8 years to get back to normal with the digestive system .. Today I cooked pea soup-oh, those farts: P, with   sauerkraut  :). I remember when i was small i used  loved  this taste and smell.Unfortunately i  do not know my mummy's recipe but  i will  put i on blog later the original, some modified recipe for delicious peas soup :). Here, on this  blog i want to publicate many recipes and prove that vegan can  eat  tasty and not expensive vegan dishes and something more than just lettuce and soy products :). Also prove to myself that I can be slim and healthy and eat vegan food. I may will change my family's and fiends opinion about veganism and show them that  my decision and reasons  to move to a vegan diet are much deeper and really important for me and for our planet. .. Regards

1 komentarz:

  1. Weganizm na przekór wszystkim i wszystkiemu.Życzę, aby Twój wybór był akceptowany, bo z własnego doświadczenia wiem jak ciężko jest, gdy jesteś narażona na nieprzychylne opinie zwłaszcza osób związanych z medycyną. Bardzo podoba mi się, że swojego bloga prowadzisz w dwóch językach. Gratuluję podjęcia decyzji o rozpoczęciu blogowania i życzę powodzenia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń